2.9.2015 00:00:00
Doğuş Grubu Euroleague ailesine katıldı
Doğuş Grubu, Avrupa’nın kulüpler düzeyinde en büyük ve köklü organizasyonu olan Euroleague ailesine katılarak basketbola olan desteğini uluslararası platforma taşıyor. Sosyal sorumluluk, sosyal vatandaşlık gibi yaklaşımlar ile toplumun farklı katmanlarına gelişim ve fırsat sağlayan, sürdürülebilir platformlar yaratan Doğuş Grubu, Avrupa’nın en prestijli basketbol organizasyonu olan Euroleague’in ana sponsorlarından biri oldu. Ayrıca, Doğuş Grubu’nun Türkiye’de gerçekleştirdiği, gençlerin yaşamlarında ‘oyunda kalarak’ fark yaratmalarını, kaybetmeyi de kazanmayı da basketbol ve spor aracılığıyla deneyimlemelerini sağlayan platformu ‘Oyunda Kal’, Euroleague’in sosyal sorumluluk programı One Team aracılığıyla Avrupa’ya açılıyor.
Türk basketboluna değer katmak üzere önemli sosyal platformlara verdiği destekle tanınan Doğuş Grubu, Euroleague ailesine katıldı. Doğuş Grubu Euroleague iş birliğinin temelinde sosyal sorumluluğa ilişkin ortak hedeflerin yanı sıra, Doğuş Grubu şirketlerinin Turkish Airlines Euroleague Basketball ve Eurocup kapsamında üstleneceği Avrupa geneli ve yerel sponsorluklar da yer alıyor.
Her yıl, 24 takımın mücadele ettiği ve toplamda 252 müsabakaya sahne olan Turkish Airlines Euroleague’de, Türkiye’den bu sene, Fenerbahçe, Anadolu Efes, Pınar Karşıyaka ve Darüşşafaka Doğuş takımları mücadele edecek.
Euroleague Basketball Başkan ve CEO'su Jordi Bertomeu konuyla ilgili; "Toplumsal değerlere ve basketbola büyük kararlılıkla bağlı Doğuş Grubu ile girdiğimiz bu iş birliğinden gurur duyuyoruz. Bu anlaşma Euroleague'in sosyal programlarını desteklemenin yanı sıra, sporun uluslararası düzeyde tanıtılmasına da yardımcı olacaktır." dedi.
Doğuş Grubu, Marka Algı ve Gayri Maddi Varlık Yönetimi Başkanı Semih Yalman, ise konu hakkında şöyle konuştu: “Doğuş Grubu, oluşturduğu sosyal platformlar kanalıyla toplumun farklı katmanlarında değer yaratma bilinciyle, spor ve eğitimi entegre eden çeşitli projeler yürütmektedir. Bu bağlamda, 26 ülkede 250’den fazla şirketle hizmet sunan bir grup olarak, dünyanın en prestijli platformlarından biri olan Euroleague Avrupa Basketbol Ligi ile iş birliği yapmak bizim için gurur verici. Bu vasıtayla uluslararası arenada atmış olduğumuz önemli adımlara bir yenisini daha eklerken, paydaşlarımızla daha etkin bir iletişim kurmayı hedefliyoruz. Türk ve Avrupa basketboluna değer katacağına inandığımız iş birliğimizin her iki taraf için uzun vadeli ve başarılı bir deneyim olmasını temenni ediyoruz. Bu vesile ile Euroleague tarafında takdir gören, gençlere fırsat yaratılması amacıyla yola çıkan Şahenk İnisiyatifi bünyesindeki Oyunda Kal platformunu da yurt dışına taşımayı hedefliyoruz.”
“Oyunda Kal” platformu One Team ile Avrupa’ya açılıyor
Doğuş Grubu bünyesinde Şahenk İnisiyatifi’ne bağlı olarak faaliyet gösteren ve çocukları zararlı alışkanlıklardan uzak tutarak spora ve basketbola yönlendiren “Oyunda Kal” platformu, Euroleague’in sosyal sorumluluk programı olan ‘One Team’ ile birlikte eğitim ve sporu entegre ettiği projelerini Avrupa’ya taşıyor. Uluslararası platformlarda aldığı prestijli ödüllerle adından söz ettiren “Oyunda Kal” ile bugüne kadar Türkiye'de 40 basketbol sahası inşa edilerek veya mevcut sahalar yenilenerek 25.000’i aşkın çocuğun basketbolla buluşmasına katkıda bulunuldu. Oyunda Kal platformu, bir sonraki adım olarak One Team ile ortak amaçlar çerçevesinde Türkiye genelinde ulaştığı başarıyı mevcut çalışmalarını Avrupa’ya taşıyarak yaygınlaştırmayı hedefliyor.
Euroleague tarafından başlatılan sosyal sorumluluk programı One Team, kulüpler ve toplum arasındaki bağı güçlendirmek amacıyla risk gruplarına, sosyal etkileşim ve eğitim programlarıyla ulaşıyor.
Doğuş Grubu hakkında
1951 yılında kurulan Doğuş Grubu'nun ulaştığı başarının arkasında, insan odaklı ve verimliliği merkez alan bir yönetim yaklaşımı vardır. Grup, 26 ülke ve 250’den fazla şirketinde yaklaşık 50,000 çalışan ile hizmet vermektedir. Özellikle çocuk gelişimi, eğitim, çevre, kültür-sanat ve spor alanlarına odaklanan çeşitli kurumsal sosyal sorumluluk ve sponsorluk projelerini hayata geçirmektedir. Doğuş Grubu, genç takımlardan profesyonele her seviyede basketbolun, güvenilir yatırımcıları arasındadır. Grup, basketbola olan bağlılığının yanı sıra sporda fırsat eşitliği sağlamayı, genç sporcuları erken yaştan itibaren yetiştirerek topluma karşı sorumluluklarının bilincinde bireyler haline getirmeyi de hedeflerinin arasına koymuştur. Euroleague ailesine katılan Doğuş Grubu; kurumsal, sosyal ve spor hedeflerini gerçekleştirebilmek için çok önemli bir adım atmıştır.
Oyunda Kal hakkında
Şahenk İnisiyatifi’ne bağlı olarak faaliyet gösteren, çocukları kötü alışkanlıklardan uzak tutmayı hedefleyen ve spor dolu bir dünyanın kapısını açmak misyonuyla Nisan 2014’ten bu yana faaliyetlerini sürdüren Oyunda Kal Platformu; bugüne kadar 25.000’i aşkın çocuğa ulaşmış, 40 basketbol sahasını tamir etmiş ya da yenilemiş ve düzenlediği Roadshow ile pek çok genç yetenekle buluşmuştur. Ayrıca, NTV Spor’da yayınlanan Oyunda Kal televizyon programında İbrahim Kutluay, Levent Topsakal ve Darüşşafaka Doğuş Basketbol Takımı alt yapı hocaları temel basketbol, iyi beslenme, uyku düzeni, antrenman konularındaki bilgileri milyonlara ulaştırmıştır. 2014 yılında Darüşşafaka Doğuş Baketbol Takımı’nın yaz kampında Türkiye’nin dört bir yanındaki genç yetenekleri ağırlayan platform, 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı’nın ikinci yarısında UNICEF’in proje ortaklarından UGLA (Uluslararası Genç Liderler Akademisi) ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı iş birliği ile İstanbul’un her ilçesinden, haftada 3 okula giderek, 37 devlet okulunu ziyaret etmiştir.
Euroleague hakkında
Spor yönetimi konusunda dünya lideri olan Euroleague Basketball, sporda en saygın müsabakaları, spor etkinliklerini, kurumsal sosyal sorumluluk programlarını ve eğitim girişimlerini geliştiren ve düzenleyen kuruluştur. Avrupa profesyonel takım sporları için benzersiz bir özel örgütlenme modeliyle 2000 yılında kurulan Euroleague Basketball'un sorumluluğundaki organizasyonlar arasında kıta Avrupa'sında önde gelen iki erkekler basketbol turnuvası; Turkish Airlines Euroleague, Eurocup ve basketbolun 18 yaş altı faaliyetlerinden en önemlisi olan adidas NEXT GENERATION TOURNAMENT bulunmaktadır. Erkekler ve gençlerde Avrupa şampiyonları, kupalarını her yıl ilkbaharda büyük ses getiren Turkish Airlines Euroleague Final Four turnuvasında kaldırır. Spor yönetiminde kariyer hedefleyenler için, Euroleague Basketball Enstitüsü alandaki uzman isimlerin bilgilerinin paylaşıldığı seminerler, klinikler, zirveler ve bir yüksek lisans programı düzenlemektedir. Euroleague Basketball tarafından başlatılan sosyal sorumluluk programı One Team, kulüpler ve toplum arasındaki bağı güçlendirmek amacıyla risk gruplarına sosyal etkileşim ve eğitim programlarıyla ulaşmayı hedefliyor. Faaliyetleri bugüne kadar 10.000'den fazla katılımcıya ulaşmıştır. Euroleague Basketball hakkında ayrıntılı bilgi için: euroleague.net Euroleague'i takip için www.facebook.com/TheEuroleague ve Twitter @Euroleague